“Homeworld 3” ile Blackbird Interactive‘in bilimkurgu strateji oyununa hoş geldiniz. Bir zamanlar kayıp gemisinin enkazından çıkan savaşçılarınız ve bombardıman uçaklarınız, düşmanlara ani baskın düzenler. Her gemi, uzayın siyah boşluğuna birincil renkli bir egzoz izi bırakır. Savaş, bir an önce sonuca ulaşmalıdır çünkü takviye kuvvetlere ulaşılamıyor ve iki güç jeneratörünü imha etmeden önce isyancı kuvvetler yok edilecek. Tek kişilik savaşçılar olan interceptörlerinize güç dağıtımı yeteneğini kullanmalarını emrediyorsunuz. Kalkalarını silahlarına yönlendirirler ve düşman savaşçılarının sonunu getirirler, bombardıman uçaklarına güç jeneratörünü yok etmeleri için alan açarlar. Sonraki jeneratör, gemilere yaklaştıklarında un ufak olacak kulelerin oluşturduğu bir tünelin arkasında iyice korunmaktadır. Pilotlarınızla hedef arasında asteroitler bulunuyor ve yaklaşım noktalarında bu kulelerin arasına girerek koruma sağlamaları gerekiyor. Oyun hızını yavaşlatıyorsunuz ve gemilerinizi kulelerin ateşinden korumak için hareket noktaları ekliyorsunuz. Hızı normale döndürürken pilotlarınızın emirlerinizi görmezden gelip doğrudan kulelerin ateş hattına uçtuklarını görüyorsunuz.
Altın Çağa Dönüş
“Homeworld 2“, günümüzün önde gelen geliştiricisi Relic Entertainment‘ı öne çıkaran bilim kurgu strateji oyununun çıkışının üzerinden 20 yıldan fazla zaman geçti. Seri, **Karan S’Jet** liderliğindeki **Hiigara** halkının, evlerine dönmek ve antik imparatorluklarını yeniden kurmak için galaksi boyunca gerçekleştirdikleri destansı yolculuğun hikayesini anlatıyor. Rob Cunningham tarafından kurulan bir stüdyo olan Blackbird Interactive‘in elinde “Homeworld 3“, hikayeyi benzer bir zaman boşluğundan sonra ele alıyor. **Hiigara** halkı, ilk oyunlardaki olaylardan sonra gelişmiştir, ancak peygamberi ve rehberi **Karan S’Jet** ortadan kaybolmuştur ve onun yokluğunda galakside garip bir anomali yayılmaya başlar. Bu kötücül nebula, bir zamanlar gelişen gezegenleri ve uzay istasyonlarını karartmaktadır. “Homeworld 3“teki göreviniz, **Karan’ın** halefi **Imogen S’Jet**’in yönettiği **Hiigaran** filosunu anomaliye yönlendirmek, kaynağını öğrenmek ve onu yenmektir. İlk oyunlarla ilgili hiçbir şey bilmeseniz bile “Homeworld 3“teki olayları takip edebilirsiniz. Evin ekranında, tüm önemli ayrıntıları kapsayan mükemmel bir “Önceki Bölümler” videosu bulunur ve serinin dikkat çekici görsel stilini tanıtmaktadır. **Peter Elson**, **Chris Foss** ve **John Harris**’in tablolarından esinlenerek “Homeworld 3” gemileri, bloklu çelikten yapılmış ve birbirine zıt birincil renklerle boyanmıştır. Bu, klasik bilim kurgu hikayelerinin galaksideki hikayelerini hemen akla getirmektedir. İlk sinematikleri izleyip ilk göreve girdikten sonra “Homeworld 3” anında tanıdık gelir. Savaş alanında kamerayı hareket ettirebilir, tüm aksiyonu bir anda görebilir veya ayrıntıların keyfini yakınlaştırıp çıkarabilirsiniz. Gemiler de eski oyunlarda olduğu gibi hareket eder, kanat adamlarıyla sıkı bir düzen halinde yuvarlanır ve dalış yapar ve arkalarında renkli egzoz izleri bırakır. Hatta canlı nebulaların ve parıldayan yıldız tozlarının arka planı bile önceki oyunları hatırlatır.
Savaş Alanının Gücü
“Homeworld 3” gerçekten savaşlar başladığında canlanır. Bu strateji oyunu ölçek bakımından etkileyicidir. Kameranızı bir savaşçının yakınına yakınlaştırabilir, sabit kanatlı uçağın ayrıntılarına hayran kalabilir ve daha sonra dev bir muhrubun gövdesinin etrafında yuvarlanan ve takla atan gemi sürüsünde tek bir sivrisinek haline geldiğini görebilirsiniz. İki filo bir araya geldiğinde gökyüzü lazerler, uçaksavar atışları, topçu ateşi ve füze bulutlarıyla patlar. Hoş bir ekleme, savaşın akışının keyfini çıkarmanızı sağlayan yeni taktiksel duraklatma özelliğidir. Duraklatma aslında oyunu durdurmaz; Bunun yerine, aksiyonu ağır çekime çevirir. Hatta bu, tam bir duraklamadan daha iyidir çünkü füze barajlarını, uçaksavar şarapnellerini ve keskin lazerlerin gökyüzünü ölümcül buzullar gibi kestiğini izlemenize olanak tanır.
Taş, Kağıt, Lazerler
“Homeworld 3“teki her birimin, tıpkı karmaşık bir taş, kağıt, makas oyunu gibi birbirine karşı sert ve yumuşak karşılıkları vardır. Bir bombardıman uçağı filosu ile karşı karşıyaysanız, onlarla hızlı hareket eden savaşçılarla mücadele etmelisiniz, oysa bir bastırma fırkateyni herhangi bir saldırı uçağını kolaylıkla yok edecektir. Ancak hücum fırkateynleri ve torpido botlarına karşı zorlanacaktır. Bu arada bir muhrip, daha büyük gemilerle kolayca yüzleşebilir ancak daha küçük araçlara karşı mücadele eder. Teorik olarak, elinizde hangi gemi olursa olsun, her zaman gelen düşmana karşı “doğru” karşılığı konuşlandırabilirsiniz. Duraklatma özelliği ile birimleri seçmek ve en güçlü oldukları gemilere hedeflemek için zaman ayırmak daha kolaydır. Ütopik bir oyuncu, düşman filosunu oluşturan her düşmanın zayıflığını kullanarak, saldırgan dalgalarını soğan kabukları gibi geri soyabilirdi. Ancak pratikte, bu düzeyde ayrıntılı olarak savaş alanına uyum sağlamaya çalışmak aptallıktan başka bir şey değildir. Takip edilemeyecek kadar çok farklı gemi türü ve çok fazla güçlü ve zayıf yön var. Ve karşı karşıya olduğunuz filolar o kadar çeşitli gemilerden oluşuyor ki, bombardıman uçaklarınız bir fırkateyne doğru giderken, karışımda kesinlikle bir bombalama karşıtı birlik olacaktır. Farklı bir düşman filosunun katmanlarını etkisiz hale getirmek için ne zamanınız ne de sabrınız var. Çoğu savaşta, F4’e basarak tüm askeri birimlerimi seçiyorum ve hedeflerime tehdit oluşturan tüm hedeflere saldırmalarını emrediyorum. Bu strateji beni nadiren yarı yolda bırakıyor. Elbette, daha iyi bir komutan yapabileceğinden çok daha fazla birlik kaybettim, ancak beni kampanyanın her görevinden kolayca geçirdi.
Katı Zırh
Daha fazla taktiksel oyuna işaret eden başka bir yeni sistem de arazidir. “Homeworld 3“ün haritaları, büyük uzay istasyonları, imkansız derecede büyük sermaye gemilerinin enkazı ve en büyük gemilerinizden yüzlerce kat daha büyük asteroitlerle doludur. Bu, birçok uzay strateji oyununun denemediği bir şekilde haritaları dolu ve yaşanmış hissettirir. Yeni manzara sadece estetik amaçlı değil. Gemileriniz siper almak ve düşman gemilerinin ve sensörlerinin görüş alanından uzak durmak için arazinin kenarına sarılır. Erken bir görevde, eski bir sermaye gemisinin terk edilmiş tünelleri ve parçalanmış gövdesinden geçerek kısa menzilli savaşçılarla uzun menzilli bir torpido gemisine pusu kuruyorsunuz. Arazi, zeki komutanların filolarını bir haritanın olasılıklarının etrafına sarmalarına olanak tanımalıdır. Ancak birimlerimin yapay zekasına, mega yapıları istediğim şekilde kullanmaları için güvenemiyorum. Gemilerim için bir yol noktası zinciri oluştururdum, arazinin uzak taraflarına göndermekten emin olurdum, böylece düşman sensörlerinden ve silah ateşinden korumak için siper olarak kullanırdım. Gemilerim bazen arazide sıkışıyor veya yanlış tarafta uçuyor, filo oluşumunu bozuyor ve onları saldırıya maruz bırakıyorlardı. “Homeworld 3“, türün en saygın serilerinden birinin yoluna devam ederek devasa uzay çizmeleriyle doldurulmayı bekliyor. Sanatsal tarzı söz konusu olduğunda, Blackbird Interactive bekl